بارش برف و باران در این ۱۲ استان/ کاهش پیوسته دما تا پایان هفته

بارش برف و باران در این ۱۲ استان/ کاهش پیوسته دما تا پایان هفته

سازمان هواشناسی کشور در تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که سه‌شنبه‌ در شمال آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ رگبار برف‌ و در گیلان و غرب‌ مازندران بارش‌ باران رخ‌ می‌دهد.

همشهری نوشت: در استان‌های واقع‌ در غرب‌، جنوب‌ غرب‌، جنوب‌، مرکز و نوار شرقی‌ کشور ابرناکی‌، بارش‌ باران و برف‌ همراه با وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد. در مناطق‌ سردسیر و مرتفع‌ بارش‌ به صورت‌ برف‌ و در نوار جنوبی‌ کشور رعدوبرق‌ انتظار می‌رود و در شمال شرق‌ خوزستان، شرق‌ لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، بوشهر، فارس‌ و غرب‌کرمان بارش‌ شدت‌ خواهد داشت‌.

چهارشنبه‌ بارش‌ در شمال آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، گیلان و غرب‌ مازندران ادامه‌ داشته‌ و در نیمه‌ جنوبی‌ کشور کاهش‌ می‌یابد و فقط‌ در برخی‌ نقاط‌ شرق‌ تهران، غرب‌ سمنان، قم‌، مرکزی، اصفهان، غرب‌ یزد، کرمان، هرمزگان و در نوار شرقی‌ کشور رگبار پراکنده همراه با وزش‌باد و کاهش‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

پنج‌شنبه‌ تا شنبه‌ در سواحل‌ غربی‌ دریای خزر بارش‌ رخ‌ می‌دهد. در ضمن‌، طی‌ روز پنج‌شنبه‌ در نوار شرقی‌ وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما پدیده غالب‌ است.

جمعه‌ با گذر موج‌ تراز میانی‌ جو از جنوب‌ غرب‌ کشور در دامنه‌های زاگرس‌ واقع‌ در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد رگبار پراکنده همراه با وزش‌ باد انتظار می‌رود و شنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی آرام مستقر است و در نیمه‌ غربی‌ کشور روند افزایش‌ نسبی‌ دما حاکم‌ می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌، تا روز جمعه‌ در بیشتر مناطق‌ کشور روند کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

تا روز پنج‌شنبه‌ دریای خزر، سه‌شنبه‌ شرق‌ خلیج‌فارس‌ و از سه‌شنبه‌ تاپنج‌شنبه‌ خلیج‌فارس‌ مواج‌ و متلاطم‌ است.

اخبار مرتبط

برف و باران در کشور خواهد بارید

بارش برف و باران در جاده‌‌های ۷ استان/ آخرین وضعیت ترافیکی محورها

پیش بینی بارش باران و برف در ۱۲ استان تا آخر هفته

0 نظر

ارسال نظر

capcha